
Dornava : Novi most na glavni cesti že asfaltiran
Direkcija RS za infrastrukturo (DRSI) je spomladi začela obnovo dotrajanega mostu čez reko Pesnico na glavni cesti med Dornavo in Polenšakom, pred križiščem za Žamence.
Direkcija RS za infrastrukturo (DRSI) je spomladi začela obnovo dotrajanega mostu čez reko Pesnico na glavni cesti med Dornavo in Polenšakom, pred križiščem za Žamence.
»Skoraj 20.800 učencev je v četrtek šolsko pot prehodilo prvič, zanje je to povsem nova izkušnja, zato morajo vsi udeleženci v prometu poskrbeti, da bodo na teh poteh varni – ne le danes, temveč vse dni v letu,« je poudaril direktor Agencije Republike Slovenije za varnost prometa (AVP) Jože Hribar.
Ko je imel Slovenski trg še stojalo za kolesa, ki je bilo postavljeno ob Mestnem stolpu, je bilo tudi prostega parkiranja koles ob Orfejevem spomeniku veliko manj. Vsi, ki se s kolesi pripeljejo na ta izjemno obiskan in veličastni mestni trg, tudi zaradi te razkošne, skoraj pet metrov visoke marmorne nagrobne stele, se že nekaj časa zaman ozirajo po stojalu. S tega območja je pred časom izginilo čez noč. Kazilo naj bi kulturni spomenik, je bil odgovor, zakaj ga ni več.
Razlika med starimi in novimi vozili je ogromna: zaradi napredka znanosti so slednja vse bolj tehnološko dovršena, tako daleč smo že, da manjka samo še malo malo, pa nas bodo vozila sama.
Postopek razlastitve v Novi vasi, ki ga je ptujska občina sprožila zaradi namere, da na delu zasebnih zemljišč gradi novo dovozno cesto, je še vedno v teku. Je pa krajane pred nekaj tedni presenetila popolna zapora oziroma zaprtje ene izmed dovoznih cest, ki so jo sicer zaradi pritiskov stanovalcev zelo hitro odprli in jim (vsaj začasno) vnovič omogočili dostop.
Ob začetku novega šolskega leta so se na Ptuju na razširjeni seji z županjo Nuško Gajšek sestali predstavniki četrtnih skupnosti (ČS), šol ter sveta za preventivo in vzgojo v cestnem prometu (SPVCP).
Čeprav je Maistrova cesta v gosto poseljenem in frekventnem naselju, kar pomeni, da je na njej tudi omejitev 50 km/h, posamezni vozniki vozijo krepko hitreje. Prekoračitve na odseku med križiščem pod ptujskim gradom in novim grajenskim mostom jim s postavitvijo merilnika hitrosti ni uspelo bistveno omejiti.
Varnostni pas je še vedno najpomembnejša varnostna naprava v vozilih. Po ugotovitvah strokovnjakov bi bilo število žrtev v prometnih nesrečah za 40 odstotkov manjše, če bi vsi v vozilu, tako vozniki kot sopotniki, uporabljali varnostni pas. Vsi pa niso zavezani k uporabi varnostnega pasu.
Prihodnji teden se na ceste vračajo šolarji. V četrtek je namreč prvi šolski dan, ko bo v okolici šol in vrtcev po dobrih dveh mesecih ponovno živahno. Za varnost otrok, ki so najbolj ranljivi udeleženci v prometu, bodo v prvih septembrskih dneh skrbeli ptujski policisti, medobčinski redarji in člani Združenja šoferjev in avtomehanikov Ptuj. Njihov skupni cilj je vsem zagotoviti varno pot v šolo in domov.
Zaradi izgradnje kanalizacije bosta Zavčeva in Pivkova ulica v naselju Bratje Reš občasno popolnoma zaprti. Krajani se sicer investicije veselijo, a kot pravijo, so informacije o obvozih in zaporah, ki naj bi bile dolgotrajne, zelo skope. Tudi sam čas trajanja del, zaključili bodo predvidoma šele maja naslednje leto, se mnogim zdi bistveno predolg.
V občini Starše so v teh dneh končali gradbena dela na mostu čez dovodni kanal HE v Trničah. Kot so sporočili s starške občine, je tehnični pregled predviden v prvem tednu septembra.
Na brezplačnem dogodku NeVARNO s traktorjem so nedavno v Centru varne vožnje na Vranskem prikazali zaviranje na spolzki podlagi, parkiranje s priključki in vzvratno vožnjo s pripeto prikolico. Prav tako so predstavili spretnostno vožnjo, testiranje novih tehnologij na traktorjih in pomen pnevmatik. Vključili so tudi sadjarski in vinogradniški program.
Takoj po zaključku obsežnih gradbenih del v Ulici 5. prekomorske je stekla rekonstrukcija Vodove ulice, ki jo bodo preplastili in ponekod tudi razširili.
Dejstvo, da je ogromno razkopanih cest, ki jih sanirajo v vseh (tudi podravskih) občinah, nas konstantno opominja, da smo v volilnem letu. Na Ptuju so v teku dela na številnih odsekih. Glede na plan investicij naj bi letos preplastili tudi Dravsko ulico, eno najbolj prometnih in ozkih, neurejenih cest v centru mesta. A so si na občini premislili. Ugotovili naj bi, da je stanje tako slabo, da bo potrebna temeljitejša sanacija od sprva načrtovane in da 150.000 evrov, kolikor so sprva zagotovili v proračunu, ne bo zadostovalo.
Gneča, ki v poletnih mesecih zlasti ob koncih tedna vlada na slovenskih vlakih, marsikomu povzroča upravičeno slabo voljo. Ena od potnic je pred nekaj tedni razmere na vlaku med sedemurno vožnjo iz Maribora proti Kopru, ko ni bilo mogoče sesti, otroci so stokali, primanjkovalo je kisika, potniki pa so se ugnezdili kar v vagonu za kolesa, opisala kot neznosne.
V nedeljo zvečer se je na območju Destrnika zgodila huda prometna nesreča, ki jo je povzročil 31 letni voznik osebnega vozila.
Ker je križišče, ki vodi v središče Svete Trojice, neurejeno in neosvetljeno, po regionalni cesti Ptuj–Lenart pa vozniki pogosto divjajo, se je tam v preteklosti zgodila že prenekatera prometna nesreča.
Plaz na makadamski cesti Peklača–Prevoršek na Kočicah bo saniran. Kdaj, se še ne ve. Papirji so pripravljeni, občina pa je v iskanju izvajalca, ki bo zavaroval območje pred nadaljnjim plazenjem. S sanacijo rešujejo cesto, ki vodi do vikendov, in (še) nenaseljeno hišo nad plazom.
Medtem ko so prebivalce v Halozah »pozabili« pravočasno obvestiti o popolni zapori ene od cest, pa so v Slovenskih goricah pohiteli in zaporo napovedali že deset dni prej, preden se je ta zares zgodila.
Pogosto beremo, da so policisti obravnavali nesrečo vinjenega kolesarja ali voznika e-skiroja. Ker se poleti pogosto vozimo prav s tema prevoznima sredstvoma, je aktualno vprašanje, kakšni postopki nas lahko doletijo, če nas ustavi policist in z alkotestom ugotovi vinjenost.