Prevoznik Roškar: »Sistem deluje v korist velikih koncesionarjev«
Andrej Roškar iz občine Sveti Andraž je eden redkih samostojnih avtobusnih prevoznikov, ki opozarja na težke razmere, s katerimi se soočajo mali prevozniki.
Konec leta 2024 je bil zaradi nespoštovanja pogodbenih obveznosti in zamud pri plačilih koncesionarja prisiljen odstopiti od petletne podizvajalske pogodbe za javne linijske prevoze. Po njegovih besedah sedanji sistem spodbuja monopole, onemogoča poštene razpise in vodi v neučinkovito porabo javnega denarja.
Po prekinitvi sodelovanja z glavnim koncesionarjem se je njegovo podjetje Eurobus prevozi usmerilo v šolske prevoze. Na dveh javnih razpisih občin so bili uspešni, trenutno opravljajo prevoze za dve osnovni šoli, za eno pa izvajajo tudi dodatne prevoze.
A tudi tu se pojavljajo težave: »Naš šolski avtobus otroke zjutraj odpelje v šolo in jih popoldne odpelje nazaj domov, vmes pa stoji. V tem času bi lahko te učence vozili na plavalne tečaje, izlete ali druge dogodke. Starši nas včasih celo vprašajo, zakaj naš avtobus stoji, medtem ko pride po otroke drug prevoznik. Ker gre za naročila manjše vrednosti, jih lahko šole izvedejo brez razpisov, mi pa večinoma sploh ne prejmemo povpraševanja,« je pojasnil Roškar.
Po njegovem mnenju so razpisi za šolske prevoze nasploh problematični, trenutni sistem pa ne onemogoča enakih pogojev za vse ponudnike: »Razpisi občin niso enotni, poleg tega se pogosto preferira izbranega ponudnika z različnimi zahtevami, kot so reference, prihodki podjetja ali druga merila. Razpisi se včasih ponavljajo tako dolgo, dokler ni izbran »pravi« prevoznik, medtem ko mi, manjši lokalni ponudniki takšnih pogojev preprosto ne moremo izpolniti. Tako se ustvarja monopol, ki izriva domače prevoznike,« je opozoril Roškar.
Predlaga, da bi morale biti vse pogodbe za šolske prevoze objavljene na portalu javnih naročil, osnovni razpisni pogoji pa enaki v vseh občinah. Po njegovem mnenju bi morale občine delovati bolj enotno in na ministrstvo za infrastrukturo nasloviti konkretne predloge za spremembo financiranja, s katerim bi lahko bolje pokrile dejanske potrebe občanov.
»Upam, da glavno merilo na področju prevozov otrok na izlete in druge dejavnosti ne bo samo cena, ampak tudi kakovost izvedbe prevoza,« je dodal Roškar in razkril, da so avtobusi, s katerimi nekateri vozijo otroke, stari in slabo vzdrževani, včasih pa celo nevarni za prevoz otrok.
Neurejen nadzor nad prevozi otrok s posebnimi potrebami
E-novice
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se