„Slovenci smo letalski narod z odličnimi piloti“
Tritisočglava množica je delila praznične trenutke s člani Aerokluba Ptuj, letalci in prijatelji letalstva od blizu in daleč. Poklonili so se jubileju kluba in dnevu slovenskih letalcev, ki ga slovenski letalci praznujejo 6. junija v spomin na rojstni dan Edvarda Rusijana. Skupaj so na letališču v Moškanjcih praznovali 8. junija. Aeroklub Ptuj se ponaša z izjemno zgodovino, številnimi uspešnimi jadralnimi in motornimi piloti, modelarji in balonarji.

Pripravili so bogat program, v katerem so sodelovali jadralni in akrobatski piloti, starodobne jadrilice, motorni zmaji, padalci, modelarji z vrhunskimi modeli, reaktivnimi modeli, dolgimi tudi do tri metre. Slovenska vojska je predstavila vladno letalo Falcon, novo letalo Spartan in atraktivni program z letali PC,6 in PC,9 ter Zlin 242 in helikopterji. Napihnili so tudi balon, za njegov polet pa vreme ni bilo najprimernejše.
Na prireditvi so želeli predstaviti tudi letalo za obrambo pred točo, ki pa je ostalo v hangarju, ker je toča, ki je klestila v petek, dan pred aeromitingom v Moškanjcih, na mariborskem letališču povzročila veliko škodo. Neurje s točo je odkrilo streho na potniškem terminalu, zato je vodstvo zaprlo letališče. Iz Maribora oz. najstarejšega letalskega kluba v Sloveniji, Letalskega centra Maribor, ki deluje na letališču Maribor, tako na praznični dogodek ni poletelo nobeno letalo, tudi ne skupina, ki izvaja skupinsko letenje.
Drago Kralj, vodja protitočne obrambe v Letalskem centru Maribor, sicer ugotavlja, da ni bilo nobenih razlogov za zaprtje letališča, saj je bila steza uporabna, tudi kontrola letenja je delovala. Na letalski miting v Moškanjce so se zato morali odpeljati z avtomobili. Obiskovalci pa so bili prikrajšani za predstavitev delovanja letala za obrambo pred točo in dela letalskega programa mariborskih letalcev.
Med gosti je bil tudi Zmago Jelinčič Plemeniti, častni predsednik Letalske zveze Slovenije, ki je med drugim povedal, da mu je vedno v čast priti med člane Aerokluba Ptuj, ki je eden dejavnejših klubov v Sloveniji. 70. jubilej je velika obletnica, ki pa bi bila lahko še višja, ker so že v letih 1935 in 1936 dijaki ptujske višje gimnazije formirali aeroklub Naša krila, je spomnil. V obdobju, ko je bil predsednik Letalske zveze Slovenije, je ta bolj skrbela za letalstvo, kot je praksa danes. Tudi takratna oblast je dajala večji poudarek aviaciji. „Slovenci smo letalski narod. Že leta 1909 je Edvard Rusijan poletel z našim letalom. To je samo nekaj let za prvimi letalskimi poskusi. Že od nekdaj imamo odlične pilote.
Preberite več v Štajerskem Tedniku
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se