Ste tudi vi morda opazili, da je lonček vašega najljubšega jogurta kar naenkrat postal manjši? Ali pa, da se je količina lističev na rolici wc-papirja zmanjšala oz. je vrečka čipsa postala lažja? Skrčflacije oz. zmanjšanja količine izdelkov ob enaki ceni in nespremenjeni embalaži naj bi bilo precej.
Poleg občutnih podražitev živil in pijače je potrošnike udaril še en trik proizvajalcev, t. i. skrčflacija. Gre za to, da zmanjšajo količino artikla, cena in embalaža pa ostaneta enaki oz. nespremenjeni. Potrošniki so bolj kot ne zavedeni. »Glede na do sedaj zbrane primere lahko komentiramo, da potrošniki skrčflacijo najbolj opažajo pri izdelkih, kot so pekovski izdelki, instant vitaminski praški, čokolade, margarine ipd. »Krčenje« pa je mogoče zaznati tudi pri drugih izdelkih, na primer hrani za domače živali, izdelkih za osebno nego ali izdelkih za vzdrževanje gospodinjstva,« so opozorili na Zvezi potrošnikov Slovenije.
Kot so še dejali, tuji mediji na tovrstno prakso opozarjajo že nekaj časa, v Sloveniji pa do sedaj še ni bil narejen podrobnejši pregled in popis »skrčenih« izdelkov.
Ni prepovedana, je pa potrošniku neprijazna praksa
Preberite več v Štajerskem Tedniku