E-skiroji niso igrača, ampak vozilo
„Električni skiro ni igrača, ampak vozilo, ki je lahko tudi zelo nevarno,“ je poudaril vodja medobčinskega redarstva občin Spodnjega Podravja Robert Brkič. Uporaba e-skirojev, ki sodijo med lahka motorna vozila, je v zadnjih letih bistveno narasla.

Najpogostejša kršitev, ki jo redarji v zvezi z e-skiroji zaznajo med delom, je neuporaba zaščitne čelade. Ta je, enako kot pri kolesarjih, obvezna do 18. leta starosti. Pogosto se na e-skiroju peljeta dva, kar seveda ni dovoljeno. Vozilo je predvideno za vožnjo ene osebe, torej samo voznika. Običajno se v dvoje vozijo prijatelji, sorojenci, starši in otroci … „Otrok z opravljenim kolesarskim izpitom pri 12 letih lahko vozi tudi e-skiro in moped, katerega konstrukcijska hitrost ne presega 25 km/h. Če kolesarskega izpita ne opravi, lahko obe vozili vozi po dopolnjenem 14. letu starosti. Gre za bistveno različna vozila, za katera se otroci med opravljanjem kolesarskega izpita ne usposobijo. Menim, da bi morali v program usposabljanja za kolesarje vključiti še vožnjo z e-skirojem. To pomeni, da bi program opravljanja kolesarskega izpita spremenili na nacionalni ravni, kar bi bilo po mojem prepričanju nujno. Potrebna bi bila koordinacija med Ministrstvom za izobraževanje, Agencijo za varnost prometa, Ministrstvom za notranje zadeve … Mentorje bi dodatno usposobili, opravljeno usposabljanje bi učencu posebej označili na kolesarski izkaznici. Nismo še preverjali, ali so pristojni to pripravljeni spremeniti in v kakšnem času bi lahko sprememba obveljala, a po moji oceni je nujna. Usposabljanje za vožnjo z e-skiroji v okviru opravljanja kolesarskega izpita ne bi bilo obvezno, ampak prostovoljno. Sicer pa bi že danes zelo priporočal staršem, da tudi sami preverijo ravnanje otroka v prometu, ko opravi kolesarski izpit. Ali bo na cesti lahko obvladal e-skiro?
Preberite več v Štajerskem Tedniku