Žagar: "Peto leto finančne perspektive še vedno le pri papirjih"
Finančna perspektiva 2021–2027 je že krepko v drugi polovici in pričakovali bi, da bi bili projekti, financirani z evropskimi sredstvi, na vrhuncu izvajanja, toda občine so šele pred tedni izvedele, s katerimi projekti so uspele, ob tem pa se še vedno soočajo z novimi zahtevami. "Smo že peto leto finančne perspektive in še vedno premikamo papirje sem in tja," je brez leporečenja dejal dolgoletni slovenjebistriški župan in nekdanji minister za lokalno samoupravo in regionalno politiko Ivan Žagar.

Evropsko računsko sodišče je sredi maja objavilo oceno črpanja sredstev iz evropskega načrta za okrevanje in odpornost po pandemiji in v njem Slovenijo postavilo na predzadnje mesto. Na repu je naša država tudi po črpanju kohezijskih sredstev.
"Ne razumem – na eni strani torej poslušamo, da Slovenija ni ravno vzgled pri koriščenju evropskih sredstev, na drugi se soočamo z vedno novimi administrativnimi zadevami. Upam, da ni to kakšna umetna zgodba, da bi se preusmerila sredstva drugam, ker jih ne bo mogoče sicer uresničiti," je dejal župan Žagar.
Skrbi ga, ker je glavnina projektov osredotočenih na konec finančne perspektive, prav tako so prihodnje leto na sporedu državne in lokalne volitve.
"Vsi projekti se nakopičijo, izvajalci imajo omejene kapacitete in seveda se bojimo rasti cen. Rast cen namreč pomeni, da se ob enakem sofinanciranju poveča občinski delež. Nisem srečen s takšno časovnico, tudi zato, ker je sedaj videti tako, kot da zadeve tempiramo na volitve, vendar ni tako. Ne moremo pa si privoščiti, da bi se odpovedali sofinanciranju, saj vemo, kako težko je priti do sredstev."
Začetek kolesarke še letos
Slovenska Bistrica je bila uspešna s projektom kolesarske povezave od Slovenske Bistrice do železniške postaje. Izgradnja kolesarske steze v skupni dolžini 2,9 km je predvidena na desni strani vozišča, projekt je ocenjen na 2,5 milijona evrov, občina naj bi pridala približno 800.000 evrov.
"Za kolesarsko stezo imamo že vso dokumentacijo pripravljeno, tudi razpis, vendar še zamikamo zaradi dodatnih pogojev – v smislu, da mora biti kolesarska steza del državne prometne strategije. Sicer ne vem, kaj ima država s tem, če govorimo o regionalnem razvoju. Upam, da si ne bo nekdo izmislil dodatnih dokumentov, ne želimo jim pa dati izgovora za nesofinanciranje."
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se