CI Za ptujsko obvoznico obsoja podporo županov dogovoru o začasni navezavi
Civilna iniciativa Za ptujsko obvoznico je ostro obsodila odločitev županov Spodnjega Podravja, da ne odstopijo od podpore dogovoru o začasni prometni navezavi Ormož-Ptuj
S tem so po njihovem dali prednost lojalnosti do ministrstva pred zdravjem in kakovostjo življenja ljudi.
Kot so sporočili iz ptujske civilne iniciative, so župani regije na koordinacijskem sestanku 3. oktobra obravnavali njihov poziv k umiku podpisa in razvezi dogovora, a so ga soglasno zavrnili kot neutemeljenega.
"Ta sklep županov razumemo kot namerno ignoriranje dejstev, saj so imeli pred sabo uradne meritve, ki jasno kažejo na prekomerno onesnaženje zraka in čezmeren hrup v povezavi s sporno cestno navezavo," so zapisali in dodali, da so s tem župani, namesto da bi zaščitili občane pred dodatnim zdravstvenim tveganjem, stopili v bran ministrstvu za infrastrukturo in tako vztrajajo pri začasni rešitvi, ki pomeni nadaljnje obremenjevanje lokalnega okolja.
Civilna iniciativa ob tem navaja uradne meritve Nacionalnega laboratorija za zdravje, okolje in hrano (NLZOH) ter Mestne občine Ptuj, po katerih naj bi onesnaženost zraka in raven hrupa ob trasi začasne navezave močno presegala dopustne vrednosti. Nočni hrup naj bi za kar 25 decibelov presegal dovoljeno mejo, kar lahko resno vpliva na spanec in zdravje ljudi, so povzeli.
Glede onesnaženosti zraka z nevarnim rakotovornim benzo(a)pirenom podatki NLZOH po navedbah civilne iniciative kažejo, da ta ciljno raven presega za 60 odstotkov, pri čemer naj bi bile ravni v Spuhlji že zdaj več let zapored nad dovoljeno mejo. To pomeni kronično izpostavljenost prebivalcev povečani nevarnosti za raka in druge bolezni, so opozorili.
Ti uradni podatki po mnenju predstavnikov civilne iniciative nedvoumno potrjujejo, da je območje ob trasi predvidene začasne cestne povezave Ormož-Ptuj že zdaj okoljsko preobremenjeno, dogovor, ki predvideva dodatno preusmeritev prometa na to traso, pa bi obremenitev še povečal, kar je v nasprotju z načelom prepovedi poslabšanja okolja.
Okoljska zakonodaja izrecno zahteva, da se obstoječe čezmerne obremenitve zmanjšujejo, in ne povečujejo, župani pa so se odločili ravnati prav nasprotno, poudarjajo v iniciativi Za ptujsko obvoznico.
Po njihovem sporni dogovor je bil sklenjen 11. julija 2018 med ministrstvom za infrastrukturo, direkcijo za infrastrukturo, Darsom in župani občin Ptuj, Markovci, Videm, Gorišnica, Ormož in Zavrč. Ob tem v civilni iniciativi poudarjajo, da dokument nikoli ni bil obravnavan ali potrjen na občinskih svetih omenjenih občin, zato je ostal brez demokratične legitimnosti na lokalni ravni, lahko je tudi pravno ničen.
"Župani sicer trdijo, da gre pri dogovoru le za tehnično-usklajevalni dokument v domeni države, ki naj ne bi posegal v občinske pristojnosti. A ne glede na formalno oznako ima dokument v praksi velik vpliv na lokalno okolje in življenje ljudi, zato bi moral biti kot tak predmet širše javne in politične obravnave, kar pa ni bil," pravijo v civilni iniciativi.
Ob tem še spominjajo, da je bila navezava v dogovoru mišljena kot začasna, saj dogovor omejuje njeno trajanje na največ 30 mesecev po sprejetju državnega prostorskega načrta (DPN) za odsek Ptuj-Markovci. Ker dokument, ki bo določil končno traso ptujske obvoznice, še vedno ni sprejet, postopek pa se vleče že več kot 15 let, obstaja grožnja, da bi "začasna" navezava postala dolgotrajna, kar po njihovem še dodatno kaže na neutemeljenost vztrajanja pri dogovoru.
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se