ZPS: Goljufanje s prevoženimi kilometri trenutno še vedno vroča tema
Pri nakupu rabljenega avtomobila je kupec v izrazito podrejenem položaju, saj o avtomobilu, za katerega se zanima, nima nobenih konkretnih informacij in mora zato zaupati prodajalcu.

V veliko pomoč je lahko (pri nas je žal še preveč redko dosegljiva) dokumentacija o servisnih pregledih, ki jo velja preveriti pri serviserju (če gre za pooblaščenega serviserja, prosite za informacije pri drugem in ne pri tistem, ki je zapisan v papirjih). Prav tako na ZPS svetujejo, da opravite ogled avtomobila s strokovnjakom ali vsaj z iskrenim prijateljem, ki bo na nakup gledal nekoliko manj čustveno kot vi in mu ne bo nerodno, da vas skuša odvrniti od nakupa, če bo v dvomih.
Avtomobila ne kupujte brez preizkusne vožnje
Vsaj za kratek čas tudi sami sedite za volan, preverite delovanje motorja, zavor, menjalnika, sklopke, svetil, lučk na armaturni plošči, infozabavnega sistema … Ocenite stanje vozila oziroma njegovo izrabljenost in preverite morebitne poškodbe karoserije, pa tudi podvozja. Pred dokončno odločitvijo zapeljite avtomobil na preventivni tehnični pregled, kjer bodo lahko odkrili izrabljenost posameznih delov. Ko kupujete avto od fizične osebe, ne bo odveč nobena previdnostna poteza, saj gre pri očitnih napakah za načelo videno-kupljeno. Če se s prejšnjim lastnikom ne boste mogli dogovoriti, boste lahko namreč vse morebitne spore urejali zgolj po sodni poti.
Potrošniki smo pri rabljenem avtomobilu bistveno bolj zaščiteni, če ga kupujemo od pravne osebe, posrednika. V tem primeru namreč veljajo določila Zakona o varstvu potrošnikov, zato lahko eno leto po nakupu pri prodajalcu uveljavljamo pravice z naslova stvarne napake (prvih šest mesecev je dokazovanje o upravičenosti stvarne napake na njegovih ramenih), prav tako mora prodajalec tudi za rabljeno vozilo ponuditi garancijo, ki ne sme biti krajša od enega meseca. Pravzaprav lahko boljše prodajalce ločimo od povprečnih že po trajanju garancije. Kljub vsemu se moramo zavedati, da v ta okvir ne sodijo obrabni deli avtomobila, prav tako pa tudi ne servisni posegi in popravila, ki so običajni pri avtomobilu z določenim številom prevoženih kilometrov.
Goljufanje s kilometri
S težavo se ubadajo prav vse evropske države, a številne so jo z učinkovitimi ukrepi že dodobra izkoreninile. V Sloveniji je goljufanje s prevoženimi kilometri trenutno še vedno vroča tema, je pa res, da v zadnjih letih število prevoženih kilometrov preverjajo na tehničnih pregledih, kar je prvi korak k ureditvi trga. V državo še vedno prihaja množica vozil, pri katerih stanja kilometrov ni tako preprosto preveriti. Pogosto gre za vozila, ki so jih uporabljali v izposojevalnicah, kot službena vozila ali celo kot taksije. Tu pomaga intuicija in skrben pregled avtomobila. Prva kritična točka je lahko že cena. Če je ta bistveno nižja kot pri podobno starih modelih z enakim številom kilometrov, obstaja velika možnost, da jih je avtomobil v resnici prevozil več, kot je prikazano. Pri pregledu avtomobila je treba biti pozoren na obrabo notranjosti, pa tudi na njegovo splošno stanje. Bolj velja zaupati lastniku, ki vam lahko pokaže papirje s servisov (tudi nepooblaščenih), kjer ob sprejemu vozila vpišejo tudi stanje števca. Predlagamo tudi, da stanje avtomobila preverite še na spletu. Seznam spletnih mest boste našli na spletnem portalu slovenske policije. Četudi boste morali za pridobitev informacije plačati, naj vam ne bo žal nekaj deset evrov, saj boste za avtomobil odšteli več tisoč evrov.
Vir: ZPS
Preberite več v Štajerskem Tedniku
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se