Železnica: Odlično služilo tudi propadlo „ptujsko“ podjetje
Nadomestni avtobusni prevozi na železnici stanejo milijone evrov.

Medtem ko Direkcija RS za infrastrukturo (DRSI) že več kot desetletje na železniških progah po Sloveniji izvaja obsežna vlaganja, ki se merijo v milijardah evrov, vzporedno daje del zaslužka avtobusnim prevoznikom. Ti na delih proge, kjer so zaradi gradnje zapore, opravljajo nadomestne prevoze.
Denar čez dva državna žepa v tretjega zasebnega
V desetih letih, med 2014 in 2023, je podjetje SŽ-ŽIP iz skupine Slovenskih železnic skupaj z zasebniki opravilo prevoze v vrednosti blizu 33 milijonov evrov. Organizator izvajanja javnih potniških prevozov je družba SŽ Potniški promet. Ta je prevoze s pogodbo naročila drugemu železniškemu podjetju, SŽ-ŽIP, ki je delo oddalo zasebnikom, v glavnem so to manjša prevozniška podjetja. Plačnik stroškov avtobusnih prevozov, ki jih najemajo v času investicij na železniških progah, je DRSI.
3,9 milijona evrov „ptujskemu“ podjetju v stečaju
Zmagovalec med avtobusnimi prevozniki je s posli v višini dobrih devet milijonov evrov ljubljansko podjetje Šmitrans zakoncev Gordane in Ranka Šmitran. Drugi največji zaslužkar z avtobusnimi prevozi za železnice je s 3,9 milijona evrov transakcij „ptujsko“ podjetje Temna luna5, sicer s sedežem v Ljubljani, ki je v stečaju. Lastnik in direktor podjetja je bil Borut Cvetko. Ptujčanu je posel z Železnicami ugasnil v letu 2022, prevoze za SŽ-ŽIP je izvajal šest let.
Preberite več v Štajerskem Tedniku