Sistem dela z nadarjenimi učenci in dijaki ni učinkovit
Za nadarjene učence in dijake, ki bi želeli v času šolanja z več dela poseči po višjih uspehih, v Sloveniji niso zagotovljene enake možnosti. Težava je v tem, da področje dela z nadarjenimi na ravni države ni strateško urejeno niti niso sistemsko zagotovljena javna sredstva. Še posebej neurejeno je to na ravni srednješolskega izobraževanja.

Računsko sodišče je pod drobnogled vzelo ureditev sistem za delo z nadarjenimi in sistem šolskih tekmovanj, pri tem pa presojalo učinkovitost ministrstva in zavoda za šolstvo. Njihove ugotovitve so skrb vzbujajoče. Kot izhaja iz revizijskega poročila, nadarjeni učenci in dijaki na ravni države nimajo enakih možnosti za razvoj in napredek. Zalomi se že pri financiranju.
Kot je v poročilu navedlo Računsko sodišče, je zakonska podlaga za financiranje dela z nadarjenimi iz državnega proračuna veljavna, prav tako naj bi za srednje šole bilo po pravilniku posebej jasno določeno, koliko ur naj bi se priznalo posameznemu učitelju za delo z nadarjenim dijakom. »Vendar pa Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport v letu 2017 za ta namen srednjim šolam ni namenjalo sredstev,« so zapisali v poročilu. Računsko sodišče je sicer presojalo delo ministrstva in zavoda za šolstvo v letu 2017, a kot so navedli naši sogovorniki – ravnatelji najbližjih gimnazij – se od takrat ni kaj dosti spremenilo. Najbolj jasen pri tem je bil ravnatelj Gimnazije Ljutomer Zvonko Kustec, ki je izpostavil: »Še posebej na področju financiranja dela z nadarjenimi dijaki ni bilo vidnega premika, ki ga šole pričakujejo.«
Srednje šole dobijo denar na projektih
Preberite več v Štajerskem Tedniku
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se