Z električnim avtom po požaru še v kontejner vode
Pred časom je na podravski avtocesti zagorelo električno vozilo Tesla, naloženo na tovornem vozilu za prevoz osebnih vozil. Gasilci so požar gasili več kot dve uri in pri tem porabili ogromne količine vode, kar okoli 40.000 litrov. Ta intervencija vsekakor odpira vrsto vprašanj glede gašenja električnih vozil.

Po oceni Milana Dubravca, predsednika Mednarodne organizacije gasilskih in reševalnih služb CTIF, so v zgoraj omenjeni intervenciji gasilci ravnali prav. Električno vozilo, ki zagori, je namreč treba najprej pogasiti, šele nato lahko sledi potopitev v poseben kontejner z vodo, kar je ena od preventivnih metod proti ponovnemu vžigu. Po pogasitvi požara mora namreč vozilo ostati pod nadzorom, saj obstaja velika možnost, da se požar ponovno pojavi.
»Splošna stroka zahteva 24-urno potopitev, kar pa ne pomeni, da potem ni več nevarnosti. O količini porabljene vode lahko razpravljamo, ni pa to enormna poraba. Za take intenzivne požare se priporočata obkolitev požara in uporaba ročnikov s pretokom 400 litrov na minuto. Gašenje zaradi lastnosti baterije v primerjavi s klasičnimi vozili traja veliko dlje; pri slednjih je optimalni čas med 10 in 15 minutami,« je povedal Dubravac. Kontejnerjev za potapljanje v Sloveniji ni veliko, enega naj bi imela Ljubljanska gasilska brigada.
V skandinavskih državah električne avtomobile po gašenju pustijo za nekaj časa samo na zraku. Ugotovili so, da ni mogoče povsod sistemsko zagotoviti tako veliko število kontejnerjev. Poleg tega gorečega avtomobila ni mogoče dvigniti in odpeljati do kontejnerja z vodo, ampak je treba najprej požar pogasiti.
Pena pri gašenju baterije ni učinkovita
Foto: PGD Fram
Preberite več v Štajerskem Tedniku