© 2025 Radio-Tednik Ptuj, d.o.o. - Vse pravice pridržane.

Vpliv soljenja cest na okolje, ceste in avtomobile


Štajerski Tednik
4. 3. 2018, 11.27
Deli članek
Facebook
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli
Velikost pisave
Manjša
Večja

Soljenje je za varno vožnjo v zimskih snežnih razmerah nujno, a z odvodnjavanjem vode sol pronica v zemljino, preko odvodnih jarkov pa lahko vpliva na kakovost vode ter na živalstvo in rastlinstvo. Na cestiščih nastajajo dodatne razpoke, vpliv pa je tudi na korozijo vozil.

1520162876_cg_posipanje_cest.jpg
Arhiv Štajerskega Tednika

Za soljenje cest izvajalci uporabljajo različne tipe soli. Gre dejansko za kuhinjsko sol, le da je posuta s posebno meglico, s sredstvom proti strjevanju, zato ni uporabna za kuhanje. Andrej Sever, vodja tehnične službe na Družbi za avtoceste v Republiki Sloveniji (DARS), nam je pojasnil, da DARS uporablja tri tipe soli, ki se med seboj razlikujejo po velikosti delcev in vlažnosti. Uporabljajo tako morsko sol, ki deluje v približno uri in pol, kot tudi evaporirano sol, narejeno v tovarni iz raztopine soli, ki se naredi v rudnikih. Njena prednost je, da deluje že v 30 minutah. Poleg soli uporabljajo tudi raztopine natrijevega in kalcijevega klorida, ki so potrebne, da sol začne reagirati. Pri preventivnem posipanju uporabljajo tudi tekoče posipanje.

V svetu so preizkusili različne snovi, npr. melaso in ureo, ki bi morebiti zamenjale sol, a nobena nima takega učinka in še razmeroma drage so. Pesek se na avtocestah ne uporablja, ker lahko pri velikih hitrostih poškoduje vozila. Uporablja pa se na lokalnih in državnih cestah v kombinaciji s soljo, je še dejal Sever.

Študij o negativnem vplivu soli še ni

Preberite več v Štajerskem Tedniku


Logo LAS - Evropa investira v podeželje Triglav

© 2025 Radio-Tednik Ptuj, d.o.o.

Vse pravice pridržane.