Air tractorja brez hangarja, lastnega servisa in slovenske posadke
Tako kot marsikaj v Sloveniji je tudi nakup letal za gašenje zgodba brez glave in repa – da sproti improviziramo. »Na vrat na nos smo kupili letala, nimamo pa hangarja zanje, ne servisa in ne pilotov,« so besede poznavalca letalske stroke. Kar vztrajni smo morali biti z vprašanji, da so nam na Upravi za zaščito in reševanje (URSZR), ki je letala kupila in z njimi upravlja, postregli z želenimi odgovori. Uprava je besede našega sogovornika potrdila: da sta letali res brez strehe nad glavo, lastnega servisa ter da tudi svojih pilotov zanju nimamo – pri več kot 3.000 pilotih v državi.

V Sloveniji je po podatkih Agencije za civilno letalstvo okoli 3.000 pilotov, za upravljanje letal za gašenje pa zaenkrat ni nobenega. URSZR ta čas šola dva pilota, druga dva bosta usposabljanje predvidoma začela jeseni. »Dva pilota smo napotili na celovit cikel izobraževanj. Aprila sta izvedla trenažo pristajanja in letenja s plovci na vodni površini. V maju in juniju sta bila napotena na usposabljanje, ki je obsegalo praktični del vadbe na simulatorjih. Opravila sta praktični izpit, ki je osnova, da lahko upravljata posebno letalo, kot je Air Tractor. Opraviti morata še okoli 50 ur letenja pod vodstvom inštruktorjev oziroma izkušenih pilotov z dejanskim letenjem in gašenjem ter skupaj naleteti približno 200 ur, da bosta lahko samostojno izvajala letalske operacije gašenja iz zraka.«
Na upravi računajo, da bodo letni stroški delovanja enote za gašenje z zraka okoli štiri milijone evrov. »To so stroški, povezani s štirimi letali, servisiranjem in vzdrževanjem, piloti ter drugim osebjem, zavarovanjem in upravljanjem, materialni stroški in stroški usposabljanja ekip.«
Ptujsko jezero še ni predvideno za zajemanje vode
Letali Air Tractor sta locirani na brniškem letališču, a strehe nimata. »Matična baza letal in enote je na brniškem letališču, kjer lokacija in infrastruktura omogočata celodnevno podporo, servisiranje ter obratovanje letal in posadke. Letali sta parkirani na prostem, vendar ju v primeru slabega vremena premaknemo v hangar policijske enote ali v hangar obrambnega ministrstva.«
Drugi dve kupljeni letali, ki še nista pripravljeni za posredovanje, sta v Bovcu. Zanju poteka postopek registracije, predvidoma bi lahko bili operativni v drugi polovici poletja.
Preberite več v Štajerskem Tedniku