Ptuj: Eden boljših gledaliških festivalov v Sloveniji
Na Ptuju je 19. aprila potekalo regijsko srečanje mladinskih gledaliških skupin Vizije, ki ga je pripravila OI JSKD Ptuj. Mladi gledališčniki so se predstavili na dveh lokacijah, v Stari steklarski delavnici in v Mestnem gledališču Ptuj.

V Stari steklarski delavnici so si mladi gledalci ogledali predstavo In.predstava bo?, ki je avtorski projekt po motivih monodram Evropa, monolog za mater Korajžo in njene Otroke (Ivana Sajko) in Psihoza (Sarah Kane) v izvedbi Mile Kotnik (Moment – Domina), v MGP pa je Teater III in Gledališki studio DPD Svoboda uprizoril komedijo Golega pianista ali malo nočno muziko Matjaža Zupančiča, enega najbolj nagrajevanih avtorjev v sodobni slovenski dramatiki. Z igro so navdušili Kaja Petrovič, Kaja Čelan, Vita Mrgole, Katarina Samobor, Eva Zala Majcenovič, Tina Turk, Stela Zamuda, Amadej Gavez in Marjan Madjar. Na regijskem srečanju mladinskih gledaliških skupin bi se sicer morale predstaviti štiri mladinske gledališke skupine, a dveh ni bilo, tako da sta s ptujskega regijskega srečanja v konkurenci za državno srečanje ostali dve.
Obe predstavi mladih gledališčnikov je pozorno spremljal strokovni spremljevalec srečanja Miha Golob, samostojni kulturni ustvarjalec, tudi prejemnik akademijske Prešernove nagrade v času študija in nagrade za režijo na mednarodnem festivalu gledaliških akademij v Brnu, med letoma 2002 in 2005 je bil direktor in umetniški vodja Šentjakobskega gledališča. „Pri ocenjevanju gledališkega naraščaja je ena od pomembnejših stvari pristno osredotočenje na odrske situacije, da poskušajo biti pri tem čim bolj pristni, doživeti in naravni. Eden od kriterijev pa je tudi neka konceptualna zasnova predstave, na tej ravni je tega že veliko. Mladi izkazujejo veliko mero angažiranosti, ki jo prevajajo v predstave. V Sloveniji je aktivnih veliko mladinskih gledaliških skupin, skupaj je v ožji izbor prišlo okrog 30 predstav iz vse Slovenije, ki si jih bom ogledal. Lahko rečem, da je velik privilegij spremljati to produkcijo. Po mojem gre za enega boljših gledaliških festivalov v Sloveniji, tako po kakovosti kot po sporočilnosti. Kakovost pa je tista, ki odloča o sodelovanju na državnem srečanju mladinskih gledaliških skupin, nikoli pa število,“ je povedal Miha Golob.
Preberite več v Štajerskem Tedniku