Rekorder v Žetalah
V letu 2024 se je zaradi neprilagojene hitrosti na slovenskih cestah zgodilo 3809 prometnih nesreč, v katerih je umrlo 30 ljudi, huje poškodovanih pa je bilo 403. Pri tem je bila neprilagojena hitrost lani tudi najpogostejši vzrok za nastanek prometnih nesreč s smrtnim izidom, kažejo podatki Agencije za varnost prometa.

V letu 2023 se je v Sloveniji zaradi neprilagojene hitrosti zgodilo 3771 nesreč, v katerih je umrlo 33 ljudi, 329 pa jih je bilo huje poškodovanih. Primerjava med letoma 2023 in 2024 pokaže, da se je število umrlih v prometnih nesrečah zaradi neprilagojene hitrosti lani sicer zmanjšalo za devet odstotkov, se je pa precej povečalo število hudo poškodovanih, za več kot 22 odstotkov.
V prvih treh mesecih letos sta se zaradi neprilagojene hitrosti zgodili 602 prometni nesreči, v katerih je umrl en udeleženec, 37 pa jih je bilo huje poškodovanih.
Delež prometnih nesreč, do katerih pride zaradi neprilagojene hitrosti, se v zadnjih petih letih v Sloveniji giblje okoli 18 odstotkov vseh nesreč. S tem je neprilagojena hitrost drugi najpogostejši vzrok za prometne nesreče ter prvi vzrok za prometne nesreče s smrtnim izidom (44 odstotkov) in s hudimi poškodbami (42 odstotkov).
Najpogostejši povzročitelji prometnih nesreč zaradi neprilagojene hitrosti so vozniki osebnih avtomobilov (v obdobju zadnjih petih let v povprečju v 70 odstotkih), sledijo kolesarji in vozniki enoslednih vozil.
Največ nesreč v naseljih
Največ prometnih nesreč, do katerih je prišlo zaradi neprilagojene hitrosti, so lani zabeležili v naseljih, sledijo avtoceste in lokalne ceste. Največ udeležencev je umrlo na regionalnih cestah prvega reda ter na cestah v naseljih brez uličnega sistema in na lokalnih cestah, kaže statistika.
Prikazovalniki hitrosti agencije za varnost prometa, ki so nameščeni na 15 lokacijah po vsej Sloveniji, so letos najhujši primer kršitve zabeležili v občini Žetale, kjer je bila konec marca pri omejitvi hitrosti 50 kilometrov na uro najvišja izmerjena hitrost 146 kilometrov na uro, 70 odstotkov vozil pa je vozilo nad omejitvijo.
Agencija je ta teden skupaj z zavodom Varna pot začela tudi kampanjo ozaveščanja o predlogu spremembe terminologije iz "prometna nesreča" v "trk" ali "trčenje", kadar gre za posledico zavestnega neodgovornega ravnanja zaradi prehitre vožnje, alkohola ali drog.
Na agenciji sicer poudarjajo, da vsako zmanjšanje povprečne hitrosti v naselju za en kilometer na uro pomeni zmanjšanje števila smrtnih žrtev za štiri odstotke.
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se