Subvencija samo za e-kolesa do cene 2.500 evrov
Tudi letos je mogoče pridobiti subvencijo za nakup električnega kolesa. Na voljo je milijon evrov, sredstva pa bodo na razpolago do njihove porabe. Država namreč spodbuja uporabo tovrstnih koles za prevoz na daljših razdaljah in dnevnih poteh na delo, seveda pa ni nič narobe, če električno kolo uporabite tudi za pot v šolo, po opravkih ali za kakšen izlet.

Sredstva za izplačilo subvencij zagotavlja Ministrstvo za okolje, podnebje in energijo. Skupna višina sredstev za sofinanciranje nakupa električnih koles znaša do štiri milijone evrov, od tega je bilo v letu 2024 za to namenjenih 2,5 milijona evrov, letos pa še dodatni milijon. Vloge sprejema Družba Borzen iz Ljubljane, ki je odgovorna za izvedbo razpisa. Lani je Družba Borzen prejela 4.691 vlog, od tega so jih odobrili 4.621, kar predstavlja skoraj večino.
»Z odzivom ljudi smo zelo zadovoljni. Največ subvencij je bilo zaprošenih za nakup mestnih električnih koles. Vlagateljem smo v letu 2024 skupaj izplačali okoli 1,8 milijona evrov,« so pojasnili na Družbi Borzen. Subvencija za nakup mestnih in zložljivih e-koles znaša 25 odstotkov maloprodajne cene z vključenim DDV, ki pa ne sme biti višja od 2.500 evrov. Subvencija za nakup tovornega kolesa medtem znaša 30 odstotkov maloprodajne cene z vključenim DDV oz. največ 1.000 evrov. Električna kolesa ostajajo precej draga, saj se njihova povprečna cena giblje med 1.500 in 2.500 evri.
V trgovini Bike Ek več zanimanja za e-kolesa
Andreja Bezjak iz kolesarskega centra Bike Ek na Ptuju je povedala, da je zaradi subvencij prav gotovo več povpraševanja po električnih kolesih. Lani so prodali okoli 50 odstotkov več e-koles. Največ kupcev je prišlo po kolesa v poletnih mesecih, torej v času kolesarske sezone. Zanimanje za električna kolesa se sicer iz leta v leto povečuje. »Razpis je dobro zastavljen in je namenjen predvsem nakupu e-koles za vožnjo po mestu, do službe ter za dnevne opravke. Sedaj je res mogoče dobiti dobro e-kolo po dokaj ugodni ceni, te možnosti najverjetneje ne bo več tako hitro. Morda bi lahko omejitev glede najvišje cene kolesa zvišali na več kot 2.500 evrov, saj smo nabavili tudi nekaj dražjih e-koles, za katera pa ni mogoče pridobiti subvencije,« je povedala Bezjakova.
Veliko kupcev je iskalo kakovostna električna kolesa z Boschevim motorjem in baterijo, ki pa jih pod 2.000 evrov ni mogoče najti. Po mnenju Bezjakove je postopek oddaje vloge enostaven. Večina strank se je sama registrirala na spletni strani Družbe Borzen, v nekaj dneh so prejeli obvestilo o obravnavi, v dveh tednih odločbo, denar pa v roku dveh mesecev. Zanimivo je, da v trgovini v Celju prodajo okoli 40 odstotkov e-koles, medtem ko je ta delež na Ptuju precej nižji. Najverjetneje tudi zato, ker gre za manjše mesto, kjer so razdalje krajše.
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se