Počasne gradnje načenjajo živce, gradbinci se na to požvižgajo
Gospodarstvo
Tipografija

Slovenske avtoceste so stare, od skupno okoli 625 kilometrov, kolikor jih trenutno premoremo, jih je več kot polovica starih več kot 20 let. Zato jih je treba vzdrževati, tukaj pa se velikokrat zaplete. Gradbeniki za izgradnjo nekaj kilometrov avtoceste namreč potrebujejo več mesecev, pa še to po navadi ni dovolj in jim odgovorni rok še malce »podaljšajo«. Medtem se na cestah gosti promet, jezni in nemočni kupci vinjet pa čakajo v kolonah.

Jeza voznikov je povsem upravičena, kajti drugje po svetu si tudi zaradi količine prometa ne morejo privoščiti tako dolge obnove. A pozor: promet je tudi pri nas vse gostejši in po predvidevanjih strokovnjakov se bo povečeval tudi v prihodnje. »Na leto se pri nas promet poveča za tri do štiri odstotke. Tudi v prihodnje pričakujemo tako rast, kar bo razmere na cestnem omrežju okrog Ljubljane še poslabšalo,« pravijo na Darsu. A temu se bodo morali prilagoditi tudi na Darsu in pri njihovih izvajalcih, nepotrebno predolgo delo ima namreč tudi vse večje finančne posledice.

Na vprašanje, kdo dejansko določa roke zgraditve, na osnovi česa se določajo in zakaj se neprestano sliši in bere o »nepredvidenih delih«, »presenečenjih« in podobnem, pa odgovorijo: »Pogodbeni izvajalci obnovitvena dela opravljajo skladno s pogodbenimi določili, po predvidenem terminskem planu in skladno s potekom izvedbe posameznih del na gradbišču. Skladno s pogodbenimi določili izvajalec dela opravlja vse dni v tednu, svetli dan dneva.« Veliko besed, a nobenega konkretnega odgovora.

Kaj je s »penali«?

Podobno je s tako imenovanimi »penali«, ki naj bi jih plačevali izvajalci za podaljšanje rokov gradnje. »Če izvajalec neupravičeno zamuja z zaključkom izvedbe in če je s pogodbo predviden obračun pogodbene kazni za zamudo, si naročnik pridržuje pravico do obračuna. Če so predvidene pogodbene kazni, so določene za vsak primer posebej,« odgovarjajo z Darsa. Z drugimi besedami, o tem ne želijo govoriti, marsikdo pa bi ob tem pomislil, da hitro najdejo skupni jezik pri vprašanju, kako se lahko gradnja podaljša za 14 ali celo mesec dni brez kazni. Kupci vinjet oziroma vsi, ki tudi plačujemo za naše ceste, pa se lepo cijazimo v kolonah ali stojimo v zastojih.

Preberite več v Štajerskem Tedniku

aplikacija

appstore  googleplay

 

 

 

 

radioptuj300