Dijaki kmetijskih programov po Sloveniji praktično znanje osvajajo tudi na t. i. šolskih posestvih. Slednja so organizirana kot učne kmetije, kjer se mladi lahko pobliže spoznajo z različnimi kmetijskimi opravili. Ker pa se v zadnjih letih število dijakov v kmetijskih programih zmanjšuje, imajo šole vse več težav z obdelovanjem kmetijskih površin in stroški vzdrževanja objektov. Zato se ob tem postavlja vprašanje, ali bodo šole posestva, namenjena izobraževanju, sploh lahko obdržale v svoji lasti.
S podobnimi izzivi se soočajo tudi na Šoli za ekonomijo, turizem in kmetijstvo ŠC Ptuj, ki ima v lasti kar dve šolski posestvi na Turniščah in Grajenščaku. »Če se bo trend upadanja števila dijakov v tovrstnih programih nadaljeval, bo verjetno treba sprejeti odločitev, v katera kmetijska področja bomo usmerjali svoje aktivnosti, saj nam vsega pod takšnimi pogoji financiranja ne bo uspelo realizirati,« je dejala ravnateljica Darja Harb.
Šolsko posestvo na Grajenščaku v velikosti štirih hektarjev (vinograd in sadovnjak) za zdaj ostaja v lasti šoli. Ena izmed možnosti, o kateri razmišljajo, je oddaja vinograda v najem. Ta odločitev pa bo seveda odvisna od tega, ali bo v prihodnjih letih dovolj dijakov za obdelovanje kmetijskih površin.
Preberite več v Štajerskem Tedniku